طراحی
طراحی-سایت

نکات مهم در طراحی سایت

اگر می خواهید سایت شما نزد کاربران و مخاطبانش به سایت محبوب تبدیل شود در فاز طراحی باید به نکات مهمی توجه کنید. مهمترین موضوعی که در طراحی یک وب سایت باید مدنظر قرار گیرد راحتی کاربران هنگام کار با سایت شماست. اینکه کاربر تجربه خوبی از حضور در وب سایت شما داشته باشد و به راحتی به هدفش برسد می تواند برای او یک تجربه لذت بخش بوده و برای دفعات بعدی نیز به سایت شما مراجعه کرده و به مرور به یکی از کاربران وفادار سایت شما تبدیل شود.

در طراحی وب سایت خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- از یک هاست یا سرور قدرتمند برای میزبانی سایت خود استفاده کنید. استفاده از هاست های اقتصادی یا هاست های ارزان قیمت باعث دیر باز شدن و کندی سرعت سایت شما خواهد شد و کاربران را از سایت شما فراری می دهد.

2- در استفاده از رنگ ها در قالب سایت خود دقت کنید. استفاده از رنگهای تند در قالب سایت باعث خسته شدن چشم کاربر در حضور دراز مدت در سایت شما خواهد شد. ترجیحا از رنگ سفید برای بک گراند وب سایت خود استفاده کنید. از طراح خود سایت بخواهید در صورت امکان سایت شما را با حالت روز و شب طراحی کند و کاربر بتواند خودش بر اساس علاقه یکی از این دو حالت را انتخاب کند.

3- سایت را بیش از اندازه سنگین و شلوغ نکنید. فراموش نکنید اینکار باعث سردرگمی و کلافگی کاربران خواهد شد و به سرعت از سایت شما خارج خواهند شد. علاوه بر این موضوع اگر در فاز طراحی قالب شما سنگین طراحی شود سرعت بارگذاری صفحه کاهش خواهد یافت و این موضوع نیز برای کاربران آزاردهنده خواهد بود و سرعت بارگذاری صفحات سایت به شدت کاهش می یابد.

4- از تصاویر و ویدیوها به تعداد زیاد و حجمهای بالا استفاده کنید.

5- از فرمها و نظرسنجی ها برای تعامل موثر با کاربران خود استفاده کنید.

6- دسترسی کاربران به بخشهای مختلف سایت را آسان کنید. با این کار کاربران شما حس بهتری در سایت شما خواهند داشت.

7- همیشه و به صورت دوره ای عملکرد سایت خود را در بخشهای مختلف چک کنید و مشکلات را رفع کنید. فرمی در سایت خود درست کنید تا در صورت بروز مشکل کاربران بتوانند مشکلات سایت را به شما اطلاع دهند.

8- روی محتوای سایت خود کار کنید و آن را به روز نگه دارید. صحت اطلاعات درج شده روی سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است و به سایت شما اعتبار می بخشد.

9- از فونت مناسب برای سایت خود استفاده کنید به شکلی کاربران به راحتی بتوانند مطالب موجود روی سایت را بخوانند.

10-از ادرسهای کوتاه برای لینکهای سایت خود استفاده کنید. این امر در سئوی سایت شما تاثیر مثبت دارد.

نتیجه گیری

در ارتباط با طراحی سایت به تعدادی از موارد مهم اشاره کردیم. رعایت بسیاری از نکات فنی در طراحی سایت می تواند منجر به موفقیت و رشد وب سایت شما شود.

جهت طراحی سایت خود می توانید با کارشناسان طراحی سایت تیم ما ارتباط برقرارکرده و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده

پدرام ریاضی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *